tisdag 28 juni 2011

Semester!

Nu har jag en liten mini-semester, om man nu får säga semester när man är student.
Har haft fullt upp de senaste veckorna med jobb, samt nu det sista, Uv-läger.
Jag blev inte uppäten av knotten och myggen, däremot försökte vattnets krafter få mig och min sovsäck att flyta ut ur militärtältet. Men med hjälp att ett par snälla killar i kåren grävdes ett dike runt tältet, där allt regnvatten hamnade istället för under min luftmadrass. Tack!

Midsommar spenderades i Backen tillsammans med en trevlig skara människor, midsommardagen krälade vi ur våra sängar vid sjutiden och begav oss mot Liseberg! Superskoj! Trots att jag enbart åker Kållerado.. Men med så trevliga människor är det kul att bara gå runt och titta på folk.


Men nu är jag alltså ledig i två veckor innan jag börjar jobba igen.
Jag ska inte klaga på vädret, för det är underbart. Men det är för varmt för att röra sig!
Idag har jag och Hanke än så länge varit ute på en halvtimmas promenad, och klockan är 16.
Han är dessutom alldeles för slö för att klaga, då är det verkligen varmt.
Tänkte vänta tills ganska sent ikväll innan vi ger oss ut på en lite längre runda, ingen mening med att gå ut när Hanke knappt orkar ta ett steg ändå. 27 grader i skuggan sätter sina spår.

Svensk midsommar

Midsommarstången var inte stabil.

Meen, Sofias bil är utrustad med allt, och räddade denna kväll midsommarstångens öde.

Nyfikna kor på andra sidan vägen.

Liseberg!




Bokskogen med Joakim och Hanke i söndags :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar