onsdag 15 juni 2011

Intressen

När jag skapade en blogg hos blogspot ville dom att jag skulle fylla i mina intressen, så jag tänkte skriva ett par inlägg om vad jag tycker är roligt. Något som jag finner väldigt rogivande (vuxenpoäng på den formuleringen) är att pyssla i min stora trädgård. Så vi börjar med det, av den enkla anledningen att det är de enda bilderna jag har på den bärbara datorn. Vi har en balkong där jag har lite allt möjligt som man kan få rum med på en så liten plats. I våras byggde jag och Jocke en stor kruka att ha ett träd i, det blev en dvärgsyrén. Ett par veckor senare målade jag om det gamla cafébordet med tillhörande stolar. Tidigare var det brunt med grå/gröna ränder efter att ha stått ute i regnet.

Basilika

Min dvärgsyren. Jag hade hoppats på en riktigt stark lila färg på blommorna. De slog ut, och visade sig vara ljusrosa. Helt min färg... Men den är fin ändå!


En hyacint, som jag köpte julen 2009. Under 8 månader stod den under diskbänken. Totalt mörker, total torka. När jag tog ut den för att slänga den upptäckte jag att den hade börjat växa igen.

Smultron! Letade i två månader efter jordgubbar, men fick tillslut nöja mig med två krukor smultron.
Lavendel och en växt som jag inte minns namnet på. Jag planterade båda i den grå krukan vilket visade sig vara ett misstag. De växte ur den ganska snabbt så den andra växten fick flytta till en tråkig svart kruka.


Fjärilskrassen i den stora krukan. Förra året hade jag också fjärilskrasse. Den blev ett par meter lång och växte längs hela staketet på balkongen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar