måndag 13 juni 2011

Andra inlägget.

Idag är min första lediga dag.
Skolan slutade i torsdags i form av en muntlig redovisning.

Helgen har varit fullspäckad med studenter.
Jocke och jag har varit på tre olika studentfiranden. En i fredags och två i lördags.
Mitt i allt detta fyllde Jocke 25 i fredags, så det har inte varit en lugn stund. Han blev lite firad på fredagen och igår så var mina föräldrar och hans mamma här på fika. :)

Så idag är min första dag på lääänge där jag får göra vad jag vill.
Frågan är vad jag då gör?
Jo, jag tänker åka ut till Högagärde för att ta ner taggtråd.
Helt frivilligt. 
Har länge och väl irriterat mig på denna taggtråd som finns överallt runt gården, till ingen nytta! Jag vill att min hund ska kunna springa lös runt omkring utan att jag ska behöva oroa mig för att han ska  springa in i taggtråden. Jag är tillräckligt orolig för att han ska sätta tänderna i grannens elstängsel.
Nej, det är inte alls omöjligt.
Förra året, och året innan det, har han ställt sig och slickat på trådarna.
Ibland är han inte så smart som han borde vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar