fredag 17 juni 2011

Intresse nr 2


Det jag ska skriva om idag borde jag egentligen ha skrivit om först, för det är utan tvekan mitt största intressen. När jag inte räknar med familjen, men jag vet inte om det klassas som ett intresse?
Mitt största intresse här i livet är hundar. Ända sen jag föddes så har jag haft hundar omkring mig och stora delar av mitt liv har alltid kretsat omkring dem. När jag var runt 9 år fick jag min första "egna" hund. Det var familjens tax som gick i pension från sitt jobb som rådjurdrivare som jag fick ta över. När jag var ännu mindre minns jag att hon fick dra mig på sparken när det var is ute.. Det var tider det.. :p
Vilken rolig hund det måste ha varit när jag tänker efter. Hon åt, sov och drog i kopplet. Jag hade agilitytävlingar med henne i trädgården. Där var det mest jag som drog i kopplet.

När jag var 12 köpte jag och pappa en hund tillsammans, en beagle vid namn Frack DT. Han fick det nya namnet Bigglez av mig. Även detta var en jakthund, då familjen ett par år tidigare köpt sig en labrador som tjänstgjorde som sällskaps och eftersökshund. Zingo är den första hund som jag kommer ihåg "från början". Vi var och tittade på honom på min födelsedag. Han kissade på mammas hand och då skrek lillebror och jag att vi skulle ha honom. Dagen innan jag började högskolan förra året fick han somna in. Veckan som följde var en av de plågsammaste i mitt liv. 

Tanken med detta inlägget var att jag skulle skriva om min nuvarande hund, men jag kom ifrån ämnet lite när alla minnen kom fram.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar