söndag 6 maj 2012

Spårtävling

Det börjar bli dåligt med inlägg här i bloggen...
Livet går åt till att renovera, planera bröllop, studera, jobba och  träna hund.
Idag har jag varit på brukshundklubben och fört domarprotokoll vid en spårtävling.
Var spårutläggare på tre spår också. :)

Efter spårtävlingens slut fick jag hjälp av en tjej som har blivit godkänd i elitklass i spåret, så hon kan en hel del..
Vi gick igenom alla moment och la även ett apellspår till Herr Hank.
Allt gick jättebra, självklart har vi mycket att öva på i lydnadsdelen, men inget är omöjligt och han är ganska lättlärd. Det är bara vissa moment som är lite krångliga att få till så att de blir riktigt snygga..
Kommer jag bara med på ett MH så hoppas jag att vi startar i apellen i höst eller i vår. Med tanke på bristen av tid i livet just nu ser det kanske ut som att det får vänta till våren innan vi är redo.

Och för att skryta lite så ville de flesta deltagarna i tävlingen göra ett platsläggande i grupp efter tävlingens slut (alla utom en misslyckades under tävlingen), jag hängde på med Hanke och han och två till var de enda som klarade det tiden ut, fem hundar reste sig. Hanke skällde inte ens.. :)

Här kommer lite fler uppdateringar framöver:
http://virenoverarhogagarde.blogspot.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar